"Zinnen en Minnen" Shop

dinsdag 3 augustus 2010

PARELS

Na een lange werkdag kost het geen moeite de dag af te wisselen met een verdieping in de geschiedenis van JUWELEN.

Op de achtergrond draai ik symphonie 40 in G minor KV550 van Mozart (tot nu toe niet mijn favoriete muziek) en symphonie 41 in C major KV 581 (denk dat het maar een geschenk aan mijn vader gaat worden, want het kan mij niet bekoren).

In de Kringloop heb ik maandag een boekje gevonden, genaamd "juwelen"
van L, Giltay-Nijssen.

Hierin lees ik over de verschillende soorten PARElS,
Zie onder foto voor beschrijvingen


  1. Appelronde parels (voor collier)
  2. Boutons/ aan een zijde afgeplatte parels (voor lange oorbellen)
  3. Peerparels (voor lange oorbellen)
  4. Zaadparels: zeer kleine pareltjes, veelal afkomstig uit de Donau.
  5. Barokparels: een onregelmatig gevormde parel
  6. Hondetanden (zoetwater): langwerpig/puntig
  7. Blisterparel.

Heb al een leuke parelketting klaarliggen voor mijn verkoopjes !!! Vanavond nog zet ik de advertentie op marktplaats. (zie hiervoor ook de verkoopjes op mijn blog)

Binnenkort meer.....wordt snel een volger van mijn VINTAGE'LEIN blog.

Geen opmerkingen: