"Zinnen en Minnen" Shop

vrijdag 28 oktober 2011

Friday Poem & Recepie - eco/bio soep van geroosterde tomaten



Op vrijdag is er altijd een rijm
Zo uit de losse hand van Vintage'Lein
Niet echt over nagedacht en
Altijd anders dan verwacht
Zo maar wat gedachten
Die niet langer kunnen wachten
Om opgeschreven te worden
En een idee te geven voor op de borden
Een lekker snel klaar menu
Om tijd over te houden voor het hier en nu
Want daar is het weekend voor
Of had je het nog niet door
Dat we allemaal zitten te plannen
En hard achter ons zelf aan rennen
Ik probeer het te voorkomen
En niet voor me uit te dromen
Maar te plukken het moment
Zorg dat je ook zo'n momentje kent
Dit weekend is er soep van geroosterde tomaten
Kant en klaar verpakkingen kun je in de supermarkt laten
Want we gaan natuurlijk voor ECO/BIO FOOD
En komen in een perfecte MOOD
Want we kiezen dan bewust
Dit geeft een innerlijke rust
We sparen daarmee onze planeet aarde en
Laten alles in de waarde
Iets om het weekend over na te denken
Ik zal je een leuke link schenken
Dat is: gewoon lekker groen
Misschien is er meer dat je kunt doen
Maandag ben ik weer terug op de blog
Hoe Sporty ik vandaag was, hoor je dan nog
Nu even tijd voor mijn kleine nichtje met
haar lieve poppengezichtje
Een nachtje is zij mijn loge
Ik ben er heel blij mee
Ze is zo vrolijk en tevree
Ook van haar steek ik nog wat op
Kortom, mijn weekend wordt helemaal top
Hoop dat je nog wat aan mij hebt
Met dit heerlijke Weekend Recept!

Benodigdheden:
2 el olijfolie, 1 ui, fijngesnipperd, 2 teentjes knoflook, fijngesneden, 1 el tomatenpuree, 1 kg zongerijpte overrijpe tomaten in vieren gedeeld, 3 takjes basilicum, de blaadjes, 300 ml water, 1 tros kerstomaten, 1 groentebouillonblokje, scheut slagroom, peper en zout.

Verhit de olijfolie in een soeppan en bak de ui met de knoflook 2-3 minuten. Voeg de tomatenpuree toe en bak dit even mee., Doe tomaten, basilicum en water erbij, doe het deksel op de pan en laat dit zachtjes 20-30 minuten pruttelen.
In de tussentijd de tros kerstomaten in een oven van 200 gragen laten poffen. Verkruimel het bouillonblokje erboven en pureer de soep met de staafmixer. Het moet een dikke soep worden. Breng op smaak met peper en zout en roer de slagroom erdoor.
Verdeel de soep over 4 borden en leg er een paar gepofte kerstomaten in. Je kunt de soep eventueel door een zeef drukken of door een passevite draaien, zodat de velletjes en zaadjes achterblijven.
Lekker met dikke plakken boerenbrood.

It's Friday Night
I put out the Light
And the candles on
The week is gone
The weekend has begun
Have fun!



Geen opmerkingen: