"Zinnen en Minnen" Shop

donderdag 10 november 2011

Vintage'Lein "Theater"



Vanavond ga ik voor toneel. Een voor mij zeer onbekend terrein.

Ooit heb ik een huis verkocht om meer tijd te kunnen besteden aan het theater. Tot op de dag van vandaag (het is inmiddels al wel vijftien jaar geleden dat ik dat besloot) heb ik nog geen theater voorstelling bijgewoond.

Én waarom niet? Eigenlijk geen idee. Het is er gewoon niet van gekomen. En bovendien is het geld eigenlijk altijd op gegaan aan andere zaken.

De enige herinnering die ik er in deze tijd aan heb overgehouden is het volgende. Tijdens een baan bij de gemeente Schiedam mocht ik in het Theater a/d Schie (Schiedam) mee met een rondleiding. Ik heb daar geleerd wat "de trekken" zijn. Of in de volksmond "een trekkenwand" heet.

Toch ben ik een liefhebber van deze kunstvorm. Maar ik ben denk ik een laatbloeier. Pas sinds korte tijd laat ik me hierdoor inspireren. Bij toeval kreeg ik via Linked In via Kunst Vitrine & Art Styling
een uitnodiging voor de:

toneelvoorstellingen in de Rotterdamse Schouwburg

Daarnaast heeft bol.com mijn aandacht weer weten te trekken met een link nar een assortiment boeken over  toneel. (zoek via de bol.com link aan de linkerkant van mijn blog) Oh..Oh...er gaat weer een nieuwe wereld voor mij open. Waar moet ik beginnen?

Wat is eigenlijk de definitie van toneel?
Toneel is een theatervorm waarbij personen, voor een publiek een spel opvoeren. Hierbij spelen zij al dan niet een personage (acteren). Hierbij wordt door middel van dialogen of een monoloog het verhaal verteld.

Acteren is mij niet vreemd. Dat is (hoor ik vaak) een onderdeel van mijn dagelijkse gedrag. Ik moet er altijd voor uitkijken daar niet een monoloog van te maken. Dialogen zijn natuurlijk beter. Daarom deel ik mijn gedachten via deze blog. Zou heel leuk zijn de dialoog aan te gaan met liefhebbers van deze kunstvorm.


Wil je iets kwijt, of weet je een leuke voorstelling, of heb je een leuk artikel voor mijn blog, laat het me weten? 


Of ben je op zoek naar leuke Vintage Artikelen voor je toneelgroep of theatergezelschap?


Mail naar http://vintagelein.blogspot.com

Geen opmerkingen: