"Zinnen en Minnen" Shop

donderdag 23 mei 2013

Vintage hotspots: De Nieuwe Binnenweg Rotterdam



En dan fiets je ineens op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam.

Toen ik 15 jaar was werd het hip genoemd als je Binnenweg meenam in je winkelroutes.

Zeker eenmaal per maand kwamen we daar en bezochten allerlei Vintage winkeltjes. Want zolang je nog op school zat moest je het van een zakcentje hebben. Zo kon je dan voor weinig geld toch mooie spullen vinden.

Tot aan de dag van vandaag was de enige plek die ik in Rotterdam bezocht, het Centrum.
Toen ik vandaag dus weer eens richting Centrum fietste was ik vastbesloten eens een andere route te nemen. Zo kwam ik op de Nieuwe Binnenweg terecht en viel van de ene verbazing in de andere.

De eerste winkel die ik tegen kwam was "flowers & pearls". Een prachtige winkel waar je echt het "Hollywood gevoel" bij krijgt. Na hier wat uurtjes te hebben gespot, gepraat, ge-netwerkt, etc. werd ik doorverwezen naar de volgende hotspot.

Dat bleek een winkel genaamd "het derde Servies". Er is geen serviesmerk dat hier ontbreekt. En allemaal Vintage. Geweldig.

Na ook hier een poosje te hebben rondgesnuffeld werd ik opnieuw doorverwezen. Maar nu naar
heavenlycupcakesrotterdam.nl. Daar heb ik mijn middag afgesloten met een kop koffie.
Een bakker die onweerstaanbare taarten (volledig plantaardig, zonder melk, lactose, sommige zonder gluten) en brood verkoopt voor mensen met de meest uiteenlopende allergiƫn. En vanzelfsprekend ook vega cupcakes.

Wat een heerlijke middag!

En dit kun je ook gewoon vanuit je stoel beleven door hun websites te bezoeken. Heel veel plezier!

Geen opmerkingen: