"Zinnen en Minnen" Shop

maandag 5 december 2011

Sporty Monday - Life'Lein


09.00-09.30  uur
(Bont) Jas aan - Jas uit - Jas aan. Wat zal ik doen? Bel ik af of ga ik toch? Kruip ik lekker onder de wollen dekens met een boek of? Die verschrikkelijke sportschool ook. Waarom doe ik mezelf dit aan?

10.05 - 10.30 uur
Daar stond ik. Heb mezelf weer overwonnen. Mijn sportvriendin was natuurlijk al begonnen. Maar dat was voor mij geen probleem. Ik moest het toch zelf doen. En daar ging ik  Op de loopband met mijn gewone gympen en alles behalve sportieve kleding. Na het verbranden van 100 kcal hierop gingen we aan de koffie.

10.30 -11.00 uur
Aan de koffie dus. Echt gezellig. Dat vind ik nou het leukste moment van mijn sportschoolbezoek.

11.00 - 11.30 uur
Op de fiets.Weer 100 kcal verbrand. Pfff, dit zijn er pas 200 totaal. Mijn sportvriendin vertrekt. Maar ik blijf deze keer. Ik sta van mijzelf te kijken. Ik moet en zal die 500 kcal verbranden. Dus ik stap op de crosstrainer waar ik 50 kcal verbrand en vervolgens op de ligfiets waar ik er nog eens 50 verbrand. Dat zijn er weer honderd, nu 300 kcal totaal.

11.30 - 12.00 uur
Oh...die bovenarmen en die buik zijn niet om aan te zien. Gelukkig hebben ze daar ook apparaten voor. Ik heb zowel buik als bovenarmspieren 15 min getraind. Maar zit nog wel tegen die 200 kcal die ik nog moet verbranden aan te hikken. Maar vooruit. Er zijn ergere dingen. Ik neem 2 bekers water en stap weer dapper op de crosstrainer. Weer 50 kcal, Dan wederom weer op de loopband voor nog eens 50 kcal. He He, ik heb nu totaal 400 kcal verbrand.

12.00-12.30 uur
De laatste lootjes. Nog 100 kcal te gaan. Daarvoor pak ik de fiets. Die gaat me het makkelijkst af.
Precies om 12.30 uur heb ik mijn 500 kcal verbrand.

Waarom denk ik hierover nou nooit na in het weekend? Het kost zo verschrikkelijk veel moeit kwijt te raken wat er bij is gegeten. Vooral nu het feestje van mijn moeders 80e verjaardag en ook nog eens Sinterklaas is gevierd is het vreselijk moeijlijk gewicht te verliezen. Vorige week ben ik ook al niet wezen sporten.

Dat bleek. De weegschaal gaf vandaag om 12.30 uur 88,9 aan ten opzichte van 88.6 de vorige keer. Toch goed om te zien en weer te gaan focussen. Ik wil natuurlijk terug naar mijn oude gewicht van 55-60 kg en dit nooit meer zo ver laten komen. De weg is nog steeds lang om te gaan.

Maar ik ben overtuigd, ik kom er wel!

Geen opmerkingen: